Utställning Borås den 3 juli nationell

Publicerat: 2011-07-03 @ 23:35:06
 
Taras kritik från borås utställningen 3 juli
Dommare vatai zoltan serbien.

mycket fin medelstor typ,med mycket fina vinklar och rörelse med mycket fina steg, mycket fin av mycket god kvalite.......

...Excellent :1:a 1:a + CK 1 + cert och bir

Dommare gruppfinalen Alain Pecoult frankrike
7:av 23 st i finalen totalt 3100 st hundar anmälda under denna dag nationella utställningen i borås ..........




ja vi anlände lite sent då vi inte hittade dit så det tog lite exstra tid väl vid in farten så va det kö klockan tickade
och jag började få lite smått panik sa till gubben nä vi tar bara stolar och väskan vi kommer snart få åka hem
så vi tog ej med tältet så gick vi i rask takt fram till vet besiktingen och där fick vi stå i kö men det gick bra
sedan va det att försöka hitta katalogen och vart låg nu denna ring nr 10 paniken steg och jag sprang fram och gubben med och barna och vi satt nog bara i ca 7 min så ropades vi in
jag sa till gubben gör dig klar nu så kan vi snart åka hem så du får sova....
men så hände det och jag och tara fick alla dessa priser jag vart så glad att jag kramade dommaren
jag vart helt svimfärdig
fattade inget
men vi beslöt oss för att ta mig och tara ut en sväng från omrädet då vi skule vänta i 5 timmar på finalen
så vi åke upp i bland bergen och la oss i en glandta och bara hade det gött och åt salladen som
jag gjort och baran lekte i skogen
tara och jag och gubben vilade så skönt...
sedan bar det av mot finalen
vart lite väntan där med men vi fick snart gå in
och bli kollade av dommaren i uppsamlingsringen
han gick av och an och kllade noga på alla hundarna
jag och tara var väldigt trötta när vi lämnade utställningen vid 17.20 sedan bara det av hem med gubben och han
i väg igen och ska köra 65 mil i natt till det kommer bli ka 99 mil totalt idag

jag är super glad och överaskad efter att blivit så sågad i dag av norrköpings dommaren
jo han var med och stälde i min grupp i dag men åkte ut och tara gick vidare i första omgången....
undra vad han tänkte då ????
det skulle jag kunna ge mycket för att få reda på ....
ha en super trevlig och o er kväll nu på er
caio
grattis men

Ehecsmitta på hundutställning

Östergötland 15 jun 21:18



Omkring hälften av de 120 deltagarna på en hundutställning i Norrköping i början av juni tros ha smittats av ehec, skriver Expressen.



Hos två av deltagarna, som kom från hela Sverige, har ehec konstaterats. Ingen har behövt sjukhusvård.



Under Kristihimmelsfärdshelgen deltog ungefär 120 personer från hela landet samt Danmark, Norge och Finland i en hundtävling i Yxbacken norr om Norrköping.



Smittan är av en annan, mildare, typ än den som orsakade utbrottet i Tyskland.



(Ni e friska hoppas jag....kram)

2011-07-04 @ 11:45:38
presagutestara svarar

ja det är vi vi var ej på den utställningen som detta gällde och så köper jag inget där utan har med mig

2011-07-04 @ 19:57:48
 Namn    Kom ihåg mig?


 E-postadress (publiceras ej)


 URL/Bloggadress


 Kommentar